Mijn favoriete geurtjes van dit jaar!

Geurtjes

Geurtjes, Ik vind ze heerlijk! In de zomer droeg ik ze niet veel, af en toe een eau de toilet, maar nu het weer volop winter is kan ik weer van mijn grote collectie genieten! Ik heb een aantal favorieten die ik een tijd heb en draag zonder dat ik er op uitgekeken raak en dus tot mijn favorieten horen! Benieuwd welke het zijn?
Perfume, i love it! During the summer i don’t use perfume often, maybe an eau de toilet in the evening just to smell nice. But now it’s autumn again i can enjoy my grand collection of perfumes in full! I have a number of favorites that i have been using for some time know that haven’t bored me yet. Which are those you aks?

1. LACOSTE eau de lacoste

Lacoste eau de lacoste

Mijn top every day geurtje al ongeveer twee jaar. Ik maakte kennis met dit geurtje in de parfumerie. Ik vond het een heerlijk geurtje, maar erg prijzig dus heb ik er verder niet naar terug gekeken. Een paar maanden laten had Lacoste een actie op hun site, je kon een gratis proefje krijgen van het geurtje. Ik dacht dat dit een sachet of hooguit een 1ml buisje zou zijn, dus ik bestelde een voor mezelf, een op de naam van mij zusje en een op de naam van mijn moeder. Tot mijn verassing bleken dit glazen roll-on buisjes te zijn van maar liefst 6ml! En ik kreeg er dus 3! Ik was helemaal over the top, want ik vond het geurtje heerlijk! De buisjes stopte ik in mijn tas en heb ik vaak gebruikt, tot dat 2 al op waren. Dat is toen ik besloot dat ik m zo lekker vond dat het tijd was voor een fullsize. Afgelopen zomer heb ik deze dus gevraagd van mijn moeder voor mijn verjaardag.

De LACOSTE eau de lacoste zit in een mooie, ronde glazen flesje, die me doet denken aan een bubbel. Het heeft een een lief roze touwtje aan de bovenkant gewikkeld, mooie touch. Het flesje is simpel maar toch elegant, het straalt ‘schoon en fris’ uit naar mijn mening.

Het geurtje is erg fruitig en fris, maar tegelijk ook zacht en warm. Lastig te beschrijven dus heb ik de noten voor jullie opgezocht:

Topnoten: Witte ananas, mandarijn en pergamont
Middelnoten: Arabische Jasmijn, oranjebloesem en ananasbloesem
Basisnoten: Vanille, balsemolie uit Peru en sandelhout

Warm door de vanille als basis, fris en fruitig door de ananas,mandarijn en orangebloesem!

The Lacoste eau de lacoste has been my top choice for every day for about 2 years now. I first came in touch with this delight of a perfume in a parfume shop. It smelled heavenly and i loved it, but found it quite pricey, so i didnt give it much thought after that. A couple of months later Lacoste had this deal on their page. You could fill in a form with your name and adress and they would send you a tester of the fragrance. Thinking it would be a sachet or at best a 1ml tube, and me being greedy, i ordered one for myself, one on the name of my sister and one on the name of my mother. At my big surprise, a package came with three beautyfull 6ml glas roll-on tubes. I was so happy and pleased! After i finished 2 of them and still loving the fragrance, i decided it was time for a fullsize. So in the summer i got the fullsize 30ml bottle from my mother for my birthday!

The Lacoste eau de lacoste has a beautyfull round clear bottle, which reminds me of a bubble. It had a cute, light pink ribbon at the top.

The fragrance itself is fresh, fruity but at the same time warm. I’m not very good at describing perfumes so i searched up the notes for you:
Topnotes: white ananas, mandarin and pergamont
Heartnotes: Arabic jasmin, orangeblossom, ananasblossom
Basicnotes: Vanilla, balsamoil from Peru and sandalwood

Warm because of the vanilla, fruity and fresh because of the mandarin, orange- and ananasblossom

2. Dior J’adore

 

Dior j'adoredior jadore

J’adore van Dior, een echte klassieker.  Deze kent iedereen wel en is ook de favoriete van vele vrouwen. Mijn moeder droeg deze altijd wanneer ze ‘s avonds met mijn vader uit eten ging of als we bezoek hadden. Voor mij is het dus ook een geur geworden die ik bij een occasion draag.

J’adore zit in een prachtige druppelvormige fles, waar verder niks op staat, geen merk of naam. Alleen aan de bovenkant van de dop staat J’adore. Een chique flesje voor een chique geurtje. In 2010 nam deze de plaats van Chanel no.5 in als meeste verkochte parfum in Frankrijk.

Ook deze is vrij fris en bloemig, maar wel iets zwaarder en zwoeler dat bijvoorbeeld de Lacoste. De noten:

Topnoten: citrus, mandarijn en neroli
Middelnoten: jasmijn, afrikaanse oranjebloesem, ylang ylang, roos en tuberoos
Basisnoten: vanille en hout

Je merkt misschien al dat de noten van de J’adore erg lijken op die van Lacoste! Geen wonder dat ze beide voor mij hoog in de lijst staan. Ik heb zelf de eau de parfum maar tegenwoordig is er ook een eau de toilet verkrijgbaar, die dezelfde geur heeft maar iets frisser,jonger.

Dior’s J’adore, a classic. A scent that everybody knows and many women love. My mom used to wear this when she and my dad would go out to dinner or when we had guests in the evening. I think that’s why for me this has become a scent that i wear at special occasions.
J’adore’s bottle has a beautiful drop form, but without any lettering on it. The only way you can trace it’s name is at the top of the bottle where it says J’adore. Ofcourse most people know exactly which perfume it is just by seeing it’s bottle. In 2010 J’adore took Chanel no.5’s place as most bought perfume in France.
Similar with Lacoste, this is also a fresh and fruity scent, but a bit more ‘grown-up’.

Topnotes: citrus, mandarin, neroli
Middelnotes: jasmin, african orangeblossom, ylang ylang, roze and tuberose
Basic notes: vanilla and wood

3. The Body Shop Love Etc. Sun kiss

the body shop love etc sun kiss

the body shop love etc sun kiss

Mijn to-go geurtje in de zomer, en ook in de koude maanden als ik weer eens het zomergevoel terug wil roepen.
Dit is de limited editie van Love Etc. van the body shop, een echt zomers geurtje. Het flesje is simpel maar heeft een prachtig ombre kleur overgang van geel naar roze, en doet me denken aan een warme zonsondergang.

Noten van deze geur zijn  o.a. pergamot, neroli, nectarine, jasmijn, sandelout en amber.

My to-go perfume in the summer, but also in the winter when i want to bring back that summer feeling.
This is the limited edition version of Love Etc. from The Body Shop, and it’s totally a summer scent. The bottle is simple but has a gorgeous ombre colour change going on, from yellow to pink. It reminds me of a warm summers sunset.

Notes are pergamot, neroli, nectarine, jasmin, sandalwood and amber. 

4. Marc Jacobs Daisy

_DSC1569 marc jacobs daisy

Van een lief iemand kreeg ik een hele tijd terug een setje met de Marc Jacobs Daisy met 20m, en een miniatuur flesje. Een aantal jaren terug vond ik deze wat te zoet voor mijn smaak, maar ik vind m tegenwoordig heerlijk! Ik vind trouwens alle Marc Jacobs geurtjes heerlijk (denk aan Oh Lola, Dot en Honey). Het flesje is super cute en vrolijk met het bloemetje er boven op. Het geeft een simpele en frisse uitstraling.

Topnoten: Aardbei en violet blaadjes
Midden noten: violet bloemblaadjes, jasmijn
Basis noten: musk en vanille

Een vrij zoet geurtje, maar niet ‘in-your-face’ zoet.

Some time ago a sweet someone gave me a Marc Jacobs Daisy set with a perfume of 20ml and a miniature bottle. Some years ago, when i first smelled Daisy i found it too sweet for my taste, but now i like it alot and wear it alot. On the other hand i love all Marc Jacobs’s perfumes (think Oh Lola, Dot and Honey), so why would this one be an exception? De bottle is super cute with a daisy on top.

Top notes: Strauwberry and violet leaves
Middle notes: violet petals and jasmin
Basic notes: musk and vanilla

5. Paco Rabanne Lady Million

paco rabanne lady million paco rabanne lady million

Het wel bekende geurtje van Paco Rabanne, Lady Million. Het eerste wat opvalt is het flesje. Het geurtje zit in een diamant vormig flesje, met daarop een gouden dop en de naam Lady Million. De fles maakt het extra vrouwelijk, want natuurlijk diamonds are a girls best friend. Ook het gouden kleurtje van de dop geeft het een chique, glamorous uitstraling. Mooi gedaan!

Het geurtje zelf is ook een die ik graag in de avond draag in plaats van overdag, omdat het toch wat vrouwelijker en sexy is. Hij is niet zwaar, en ook vrij fruitig maar met een zwoele, warme toon.

Topnoot: zoete sinaasappel, gerijpte frambozen en zuivere mint
Midden noot: sinaasappel bloesem, pioenroos en jasmijn
Basis noten: kasjmier, vanille en patchoeli

A very popular parfume from Paco Rabanne: Lady Million. The first thing you notice is the bottle. It’s in the shape of a diamond with a golden lid on top, and the name Lady Million engraved. The bottle is very feminine, because ofcourse diamonds are a woman’s best friend. The diamond bottle with the golden lid gives the perfume a chique, glamourous appearance. Nicely done!

Like J’adore, i like to wear this on an evening out, but not necessarily on an occasion, just when i go out for a drink or so. It’s not a heavy perfume, but a sexy one, fruity but warm and sensual.

Top notes: sweet orange, ripe raspberries and pure mint
Middle notes: orange blossom, pionrose and jasmin
Basic notes: cashmere, vanilla and patcouli 

 

Dit zijn voor nu mij all time favorieten. Andere geurtjes die ik ook erg lekker vind:
The are for now my all time favorites. Other fragrances i like a lot are:
* DKNY be delicious
* Paco Rabanne Black XS
* Guess Seductive
* Love Chloe eau florale
* Guess Belle

Wat voor geurtjes vinden jullie lekker en welke is jullie ultiem favoriet?

What fragrances do you like and what is your ultimate favorite?

3 thoughts on “Mijn favoriete geurtjes van dit jaar!

Leave a comment